Den autoritative voksenrollen i barnehage og skole
Relasjonskvalitet, utfordrende atferd, mobbing og sosial emosjonell læring
Forfatter: | Pål Roland |
Innbinding: | Heftet |
Utgivelsesår: | 2025 |
Antall sider: | 159 |
Forlag: | Cappelen Damm Akademisk |
Språk: | Bokmål |
ISBN/EAN: | 9788202833657 |
Kategori: | Pedagogikk |
Fag: | Barns utvikling, lek og læring, Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid, Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap |
Nivå: | Akademisk |
Boken handler om hvordan vi kan forstå ulike former for utfordrende atferd, og hvilke tiltak med bakgrunn i forskning vi kan anbefale. Tema som inngår, er: barn og elever i utfordrende kontekster, stressmestring på mange nivåer, sosial emosjonell læring, autoritative klimaer, betydningen av interaksjoner, implementering relatert til dette temaet og en systemteoretisk oppsummering. Innholdet i boken kan relateres til både barnehage, grunnskole og videregående skole.
Målgruppen er forskere, masterstudenter og ansatte i barnehage, skole og PPT.
Relasjonskvalitet, utfordrende atferd, mobbing og sosial emosjonell læring
Relasjonskvalitet, utfordrende atferd, mobbing og sosial emosjonell læring
Profesjonelle lærende fellesskap, implementering og ledelse