VAL MCDERMID - OVERSATT TIL 40 SPRÅK
INTERNASJONAL KRIMDRONNING
"Oppsiktsvekkende god".
The Times
"Jeg elsker hvert eneste ord Val McDermid skriver".
Harlan Coben
“Val McDermids tjuefemte roman er oppsiktsvekkende god, men bør ledsages av en helseadvarsel. Den er virkelig skremmende.”
The Times
Det finnes én seriemorder som i særlig grad har formet og definert kriminalpsykolog Tony Hills liv. En seriemorder hvis ondskap overgår alle andres. En seriemorder som har evnen til å skremme ham helt inn til beinmargen: Jacko Vance.
Og nå er Jacko tilbake i Tonys liv. Mer forskrudd og listig enn noensinne, og oppsatt på å hevne seg på Tony – og politiinspektør Carol Jordan – for alle årene han har sittet i fengsel.
Tony vet ikke når Jacko vil slå til, eller hvor. Det eneste han vet er at Jacko vil få ham til å føle frykt slik han aldri har følt den før – og legge livet hans øde på måter han ikke er i stand til å forestille seg …
Hevnen er en ytterst gripende og gysende tour de force. Romanen er bok nummer syv i den frittstående serien om Tony Hill og Carol Jordan, kjent fra den populære TV-serien Arr i sjelen.
"Brilliant ... oppsiktsvekkende ... uforglemmelig".
Guardian
"… spenningsfylt fra begynnelse til slutt.”
Irish Independent
“Å skrive en gnistrende god bok er vanskelig. Å skrive 25 er et mirakel. Det er det Val McDermid har fått til i løpet av sin karriere, og det er derfor hun er en høyt elsket legende i den litterære verden … tempoet er feilfritt og de ulike handlingstrådene flettes sammen på ekspertmaner … en strålende kriminalroman.”
Sunday Express
“Vanskelig å legge fra seg."
Shelf-Awareness
"... bygger seg opp som en tsunami. Liker du å bli skremt er McDermid perfekt for deg."
Booklist
“Det er kanskje passende at McDermid i sin tjuefemte roman har valgt å vende tilbake til sin mest uhyggelig morderiske skapning, Jacko Vance.”
Daily Mirror
“Skrivestilen er stram, og plottene har et drivende tempo.”
Scotsman
“Det er et bevis på McDermids ferdigheter som forteller at hun bevisst skaper en trio av sentrale karakterer som grunnleggende sett er ute av stand til å føle empati i konvensjonell forstand, men at hun likevel klarer å opprettholde leserens sympati helt fram til den kaldt brutale avslutningen.”
Irish Times
“McDermid lar det stå til, og leverer en fortelling som fyker av sted.”
Herald