Innovasjon og verdiskaping i lokale medier (Heftet)

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2014
Antall sider: 312
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202405809
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Fag: Innovasjon, Journalistikk, Mediefag
Nivå: Akademisk
Omtale Innovasjon og verdiskaping i lokale medier

Norge har siden begynnelsen av 1900-tallet hatt rundt 220 forskjellige aviser i et land med bare fem millioner mennesker, og de aller fleste avisene er små lokalaviser. Likevel handler nesten alt som er skrevet om temaet innovasjon i mediene om store, nasjonale eller internasjonale aktører.

I denne boken har 15 forskere for første gang tatt for seg innovasjon og verdiskaping i lokale medier i Norge. De formidler ferske funn om hvordan disse mediene håndterer endringer i teknologi og medievaner. Bidragene peker på utfordringer og nye muligheter i lokalmedienes måte å produsere og distribuere innhold på, og hvordan de ivaretar sitt samfunnsoppdrag.

Eksemplene i Innovasjon og verdiskaping i lokale medier er hentet fra grenseoverskridende utfordringer i den samiske avisa Avvir i Kautokeino, via markedsstrategier for nye plattformer i den konserneide Avisa Nordland i Bodø, til kreative tanker om en papirløs framtid i avisa Hordaland på Voss.

Til toppen

Flere bøker av Lisbeth Morlandstø og Arne H. Krumsvik:

Du vil kanskje også like