Medie- og kommunikasjonsteori (Heftet)

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2006
Antall sider: 157
Forlag: Universitetsforlaget
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788215007229
Kategori: Medie- og kommunikasjon
Omtale Medie- og kommunikasjonsteori
Boken gir en introduksjon til sentrale begreper, teorier og teoretikere innen medie- og kommunikasjonsteori. Forfatteren tar utgangspunkt i at forståelsen av kommunikasjon og av medier er tett forbundet i et moderne "mediemettet" samfunn. Den overordnede tanken bak boken er i følge forfatteren at kommunikasjonsprosesser best kan forstås i lys av medier, og vise versa. Det er lagt vekt på å ta med tenkere og tanker med fokus på forholdet mellom kommunikasjon og medieformidling. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå på universitet og høyskoler, og andre med interesse for grunnleggende sider ved medier og kommunikasjon. Har litteraturhenvisninger og register.

Til toppen

Andre utgaver

Medie- og kommunikasjonsteori
Bokmål Heftet 2015