Høyere utdanning er inne i en periode med mange endringer. De siste årenes omveltninger har gjort det mer utfordrende å være lærer innen denne sektoren. Et økt fokus på studenters læring innebærer at vi i enda større grad må reflektere over undervisningsformene.
Forfatterne tar i denne boken utgangspunkt i nyere læringsforskning og peker på mulige konsekvenser for undervisning og vurderingspraksis. Bidragene veksler mellom drøftinger av helt konkrete undervisningsopplegg og mer overordnede refleksjoner over læring, undervisning og vurderingsformer i høyere utdanning. De diskuterer sentrale undervisningsformer ved universiteter og høyskoler og bidrar med ideer til læringsfremmende undervisning.
Medforfattere: Eevi E. Beck, Olga Dysthe, Gunnar Handal, Anton Havnes, Frøydis Hertzberg, Berit Karseth, Sten R. Ludvigsen, Arild Raaheim, Arne Skodvin og Line Wittek.
Til toppen