Utgivelsesår: 2023
Antall sider: 224
Illustratør: Fallberg, Borghild Marie
ISBN/EAN: 9788202802394
Kategori: Musikk
Omtale Lær å synge på 21 dager

Vi er alle født med en stemme, men en fin sangstemme er det få som utvikler. Hvorfor er det sånn – er det så vanskelig? Å synge er i prinsippet enkelt, ifølge artist og sanglærer Benedicte Adrian, men å få det til å låte fint er noe helt annet. I boka Lær å synge på 21 dager lærer Benedicte deg sangteknikk gjennom et inspirerende og spennende 21 dagers program med 30 minutters økter. Dette er boka som alle nybegynnere og mer øvede sangere burde ha, og følger du Benedictes program vil du garantert få resultater.

Benedicte Adrian har vært profesjonell sanger i over 40 år, og de siste årene har stadig flere kommet til henne for å lære å synge. Det har vært sangere på helt ulike nivåer, men uansett hvilke ønsker og ambisjoner de har hatt, så vil grunnprinsippene for å utvikle en fin sangstemme være de samme. Nå kan du også lære av den dyktige artisten, og det på en morsom og underholdende måte!

Enten du er helt fersk og nysgjerrig på å knekke sangkoden, eller mer øvet og vil utvikle deg videre, kan du la deg inspirere og motivere av boka Lær å synge på 21 dager. Kanskje ønsker du bare å synge favorittsangen din, eller en bursdagssang, uten at stemmen sprekker, eller kanskje vil du ta sangkarrieren noen steg videre? Kan hende opplever du at du plutselig ikke kan synge slik du vet at du kan? Da kan det hende du finner svarene på hvorfor i denne boka, for Benedicte Adrian hjelper deg med å jakte på stemmetyvene. Benedicte lærer deg også hvordan du bør trekke pusten og plassere tonene på utpusten, hvordan du former ordene så det låter fint, hva som skjer når det ikke låter som det skal – og mye mer.

Benedicte deler raust av tips og erfaringer fra egen sangkarriere, slik at du også kan utvikle deg, finne sanggleden og ikke minst ha det gøy. Du får også ta del i Benedictes egen sangreise, og i boka finner du QR-koder til instruksjonsvideoer med artisten.

*
Sagt om Benedicte Adrian:

«Etter at jeg tok sangtimer med Benedicte, spurte folk hva som hadde skjedd med stemmen min. I løpet av én sangtime traff jeg toner jeg aldri har nådd opp til før – tre hele toner høyere enn hva jeg trodde topptonen min var. Benedicte viser at alt er mulig, bare man øver riktig og har riktig tankesett.»

Maria Holand Tøsse (32), sanger, konferansier og forfatter av boka Lykkelig Alene.

«Nå kan jeg synge på så mange konserter jeg vil uten å bli hes.»

Terje Grødem (54), korsanger og solist